Sunday, December 14, 2008

احـلـــى الاوقــــــات


بغموضه وهدوءه المتناغم مع لحظات جنونه

قريب الى قلبى هذا الفيلم

ولكن تأتينى رغبة ملحة فى رؤيته فجأة

لا اعلم لماذا ولكن .. الان .. اريد ان اشاهده الان وبشدة

واستسلاما لهذه الرغبة الملحة .. بدات رحلة البحث لاجده واشاهده فى الثالثة فجرا


شعرت بهذه الابتسامة التى ارتسمت على وجهى والتى تنم عن بعض من الراحة

بالرغم من حيرة البطلة فى البحث عن اجابة سؤالها

وانجذابى للاحداث وحيرتى معها وكانى اشاهده لاول مرة

ولكن هناك شئ خفى يربطنى بغموض الفيلم والمشاعر المتداخلة به


لم احاول البحث بداخلى لمعرفة لما احتجت لمشاهدته الان

فقط اكتفيت بالاستماع الى منير بعد مشاهدته

مستغلة تلك الابتسامة التى مازالت تتواجد بهدوء

وتذكر احلى الاوقات بالنسبة لى

والبحث بداخل من حولى عن اول شئ يتذكروه عندما تتردد على مسامعهم كلمة


احـلـــى الاوقــــات




12 comments:

من غير عنـــوان said...

من أحلى أصدق الأفلام

مذكرات مشاغب said...

انا مشفتش الفيلم لسه للاسف.

بس اكيد هشوفه بعد الكلام ده

تحياتي

كرانيش said...

هى دى نوعيه الافلام اللى نفسى تبقى موجوده ف السينما المصريه
فيلم يفهمنى
يقدر يشركنى معاه بجد
يقدر يخلينى افتكره لما حد يقول اسمه صدفه
ويخلينى احس بمشاعر كل بطل من ابطال الفيلم حتى لو شفته اكتر من مره تحياتى من هنا لمنه شلبى وهند صبرى وحنان ترك اللى اعتقد انها كانت اقدر واحده فيهم انها توصلنى بجد
وخالد صالح اللى رغم دوره الصغير الا انه كان مؤثر جدا لانه حد مبيمثلش
وعمرو واكد ذاك الشاب الذى يشبه ذاك الكائن الذى احلم به

تحياتى لكل كاست الفيلم
ولكى قبلهم

سنووايت said...

انا بعشق الفيلم دا
بحس بساعدة وانا باتفرج عليه
بحس اني عايشة معاهم
بحس انه انا وانهم اصحابي
بجد بجد بحبه جدا

alshared said...

مش عارف أنا ليه مش بحب الفيلم ده

يمكن علشان فيلم فانتازي شويه

خيالي زياده عن اللزوم

مفيش حد زي بطلاته في الوقت اللي أحنا فيه

مفيش صديق ممكن يضحي ويسيب حد مهم بالنسباله علشان صديقه زي ما هند صبري عملت

أكيد محتاجين شوية خيال

بس خيال يمس الواقع

سهر الليالي


دمتي بكل الود

لحظة تأمل said...

من غير عنوان

صدقت فهو من اجمل الافلام
شرفت لحظة تأمل
____________

مذكرات مشاغب

هو فيلم يستحق المشاهدة فعلا
اتمنى يعجبك
نورتنى
____________

كرانيش

مش هقدر اقول عليه اكتر من اللى قلتيه
افلام قليلة اللى بتلمس القلب زيه
تحياتى ليكى
ونورتينى بزيارتك
______________

سنووايت

انا بحس بنفس الاحساس وانا بشوفه
بس انا بحبك اكتر :)
اسعدتينى بزيارتك الجميلة

لحظة تأمل said...

alshared

انا بختلف معاك فى الرأى
انا مش شايفاه خيالى
لاننا لو هنتكلم على المثال اللى انت قلته
فبالعكس انا شفت اصدقاء فى الواقع بيضحوا عشان اصدقاءهم ويمكن يسيبوا شغلهم ومصدر رزقهم كمان عشان ميخسروش اصحابهم
وفى بيعملوا اكتر من كده كمان لانهم بيقدسوا الصداقة
بس النماذج ديه اصبحت قليلة حاليا

شرفتنى بزيارتك
ودمت بكل خير

aMr saYed said...

ربما يربطك بالفيلم احساس صداقة نفس الالم نفس الحيرة لذلك ترغبي دوما في مشاهدته

تحياتي

DoNyA said...

ربما وربما
وآلاف الاسباب يجوز ان تختاري لاجلها هذا الفيلم
ولكن المؤكد انه دائما
يجتاحك هذا الاحساس
في احلي الاوقات
دمتي بكل ود

لحظة تأمل said...

Mr.FoX

ربما
فالحيرة احيانا تكون جزء من حياتنا
نورت لحظة تأمل
_____________

DoNyA

حقا فلم انشغل بالبحث عن السبب
بقدر تذكرى لاحلى اوقاتى

يسعدنى مرورك الكريم
تحياتى

Unknown said...

مازالت تتواجد بهدوء




جميل

Anonymous said...

滿..........................................................